coronatider- åpning av barnehager og skoler.

nå er det mye snakk om åpning av barnehager og småskolen. jeg må si at jeg er skeptisk til dette.
myndighetene sier at de ikke kan finne at barn har blitt smittet eller at barn er smittebærere men at de ikke kan være hundre prosent sikker på dette.

jeg har 3 barn selv. jeg har en som går i 1 klasse som får store deler av skoleåret sitt ødelagt pga dette viruset som mange andre barn får. dette er selfølgelig noe jeg synes er utrolig ondt for jeg vet at han vil få mye bedre læring og oppfølgning på skolen enn og bare ha hjemme skole.
jeg er heller ikke noe lærer. men samtidig er jeg også ganske redd for at skole og barnehage skal starte opp igjen så tidlig.
2 av mine barn har astma og jeg er redd de skal bli veldig syke. min eldste sønn har hoste som er ond og høre på og han hoster ganske mye.  jeg synes absolutt ikke skolen og barnehagen skal starte opp igjen

greit nok vis de mener at barn ikke kan smitte eller bli syke som voksne men kan de voksne ha noe garanti for at ikke de blir smittet og blir syke og at vi om en stund igjen må stenge alt da vi ikke har lærere som kan drifte skolene? vis vi går tilbake til normalen igjen hvor stor er sjansene for at folk glemmer vaskerutiner og diverse og ikke tar det så alvorlig?

jeg forstår at folk mister store økonomiske verdier grunnet permiteringer og diverse men vi må sette helsen til landet først.

Begrunnelsen for å åpne barnehagene og småskolen, er at erfaringene hittil tyder på at barn ikke bidrar noe særlig til smittespredning. Men dette er fortsatt et pågående eksperiment, uten sikre svar.
Som helseminister Bent Høie (H) sa på pressekonferansen: «Vi har kontroll på smittespredningen, men det er veldig lett å miste den».

hva tenker dere?

bare mine tanker rundt dette

fortvilet mor til 3

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ny start på livet:)

håndball håndball håndball

God jul