TABATA- JEG ELSKER DET!!!

jeg har virkelig fått en ELSK på Tabata trening.... 
Tabata er en intens treningsmetoden som bruker korte intervaller over tid. 
Tabata er mye mer intensivt enn hiit. 

dette er fordi målet er å presse kroppen til sitt ytterste og pulsen opp i max. 

knebøy, pushups og utfall er noen av de beste øvelsene for tabata. 


jeg bruker disse øvelsene i min hverdag :


  • rask knebøy:  trener hele kroppen med fokus på lår og sete
  • burpees: trener hele kroppen i en burpees
  • fjellklatreren: trener hele kroppen med fokus på kjerne og rygg
  • splitthopp: trener ben, rumpe, kjerne og kondisjon
  • store armsirkler
  • jumping Jack
  • sidebøy
  • squat
  • flutterkick squat
  • squat thrust
  • High knees running in Place,



det er utrolig deilig og kjenne at kroppen jobbe. er mange ganger jeg bare vil gi opp midt i økten men jeg er så utrolig glad for at jeg ikke gir meg. når ungene er tilstedte og jeg trener så syns guttungen det er så morsomt og se mamma spretter opp og ned. 

barna mine er jo min store motivasjon til treningen. kunne være med på alt de skal i livet sitt. når de skal ut og utforske livet. 


spør meg gjerne om det er noe du ønsker jeg skal skrive om. jeg deler med glede mine erfaringer.

ha en super dag alle dere fantastiske mennesker der ute:) 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ny start på livet:)

håndball håndball håndball

God jul